bezoek projecten Chilca en Aquimarca - Reisverslag uit Huancayo, Peru van genc - WaarBenJij.nu bezoek projecten Chilca en Aquimarca - Reisverslag uit Huancayo, Peru van genc - WaarBenJij.nu

bezoek projecten Chilca en Aquimarca

02 Mei 2013 | Peru, Huancayo

Gezien de hoogte deden we het vandaafg nog 'rustig aan'. Enkelen hadden last van de hoogte (3500 mtr) met hoofdpijn en misselijkheid. bij minste inspanning zuurstofgebrek.
Het eerste kinderrestaurant ligt in de wijk Chilca met als voorgangersechtpaar Bertha en Benjamin. Zij verzorgen 300 kinderen die veelal van het platteland naar de stad gekomen zijn en onder zeer armoedige omstandigheden opgroeien. Naast dit werk is geeft Benjamin ook onderwijs met betrekking op het geloofsleven, opvoeding, huwelijk, hygiene, voeding etc.
Tweede kinderrestaurant ligt in nabij gelegen wijk Auquimarca, waar Samuel en Patricia de leiding hebben over 140 kinderen. Wat we gezien hebben van deze 2 projecten is de passie en de liefde en de hoop die deze projecten brengen voor kinderen in schijnbare hopeloze stuaties. Kinderen hunkerden naar aanraking aandacht. Al was het een klein gebaar als een aai over de bol.. We hoefden niets te doen. Er 'zijn' was al genoeg.

• 05 Mei 2013 - 19:08

Monique:

Lieve Christien en Gerrit,

Leuk om jullie reis dagelijks te kunnen volgen : )

Jullie verhaal over deze kinderen heeft me geraakt.
    Goed dat daar mensen zijn die hen liefhebben!

Gods zegen voor jullie!

Groetjes Monique