dag 9. Per bus naar projecten in Satipo en Tzancuv - Reisverslag uit Chunchuyacu, Peru van genc - WaarBenJij.nu dag 9. Per bus naar projecten in Satipo en Tzancuv - Reisverslag uit Chunchuyacu, Peru van genc - WaarBenJij.nu

dag 9. Per bus naar projecten in Satipo en Tzancuv

07 Mei 2013 | Peru, Chunchuyacu

Dinsdag, dag 9. Per bus naar projecten in Satipo en Tzancuvatziari. We gaan verder de jungle in. Ik weet niet hoeveel graden het is, maar de lucht is verzadigd van het vocht, alles klam, niets droogt, en echt alles is groen, met de meest exotische vruchten; heerlijk eigen gemaakte zumos. Aangekomen laten meisjes hun gevonden slangen en papegaaien zien. Heel naïef dacht ik nog dat ze een tuinslang bedoelden ( zie foto's). Deze dag heeft Benjamin ( bestuurs voorzitter van pan de vida Peru) voor ons georganiseerd. Ik sprak met de kok van project satipo. In de ochtend om 8.00u begonnen met koken. Uit de naast gelegen school komen de kinderen om 13.00u eten als er thuis niet genoeg is; 101 kinderen krijgen een maaltijd. De koks krijgen vaak een onkosten vergoeding. Dit wordt bekostigd uit de eenmalige giften binnen gekomen bij pan de vida Nederland. Blijft een apart gevoel dat wij nu de belichaming zijn van de mensen die pan de vida steunen: ambassadeurs van pan de vida.

• 08 Mei 2013 - 08:19

Ida Van Soest:

Hallo lichtstraaltjes,
    Heel bijzonder hoor jullie ervaringen te lezen en ja het is ook heel speciaal dat jullie aan de lijve ervaren wat je kunt doen met geld dat verzameld wordt voor deze projecten.
    Heel veel zegen voor de komende dagen en blijf maar lekker doorgaan met die vrolijke ballonnen want daar worden kinderen altijd blij van.
    groetjes,
    Ida

• 08 Mei 2013 - 08:37

Han:

Heel indrukwekkend allemaal. Dat je nu ook werkelijk ziet waar je geld terecht komt. Die slang heeft de kok zeker in een streekgerecht verwerkt...

• 08 Mei 2013 - 10:16

Joke:

Hoi Gerrit en Christien
    Leuk jullie verslagen zo te lezen en geweldig voor jullie om zelf te zien
    hoe het daar is en welk verschil Pan de Vida maakt.
    Fantastisch wat ballonnen doen waar ook ter wereld.
    We wensen jullie veel wijsheid en zegen toe.
    Liefs Ricardo en Joke

• 08 Mei 2013 - 12:40

Liesbeth:

He lieverds,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ik ben helemaal jaloers! Indrukwekkend, zo'n gevangenisbezoek. Dat geeft toch wel te denken en geweldig dat ze daar de vrouwen bezoeken. Heel veel plezier de verdere reis!
    Groetjes, Liesbeth