dag 8 bezoek project La Merced - Reisverslag uit Chunchuyacu, Peru van genc - WaarBenJij.nu dag 8 bezoek project La Merced - Reisverslag uit Chunchuyacu, Peru van genc - WaarBenJij.nu

dag 8 bezoek project La Merced

07 Mei 2013 | Peru, Chunchuyacu

Maandag, dag 8 bezoek project in la Merced. We vertrekken om 12.00u naar het project van 'Freddy' in Merced. Uit ervaring weet Freddy wat het is om als kind honger te hebben. En nu ( of daarom juist) leidt Freddy dit project. De ontmoetingen met de kinderen blijft elke keer hartverwarmend! tot 12 jaar naar de primair onderwijs, daarna tot 16 jaar naar secundair onderwijs. We herkennen het inmiddels aan het type school uniform. Als ik vraag waar woon je, zeggen ze allemaal arriba. Nu gaan we naar arriba ( boven verder in de selva/woud ). De hoofdweg ernaar toe, is een ader voor drugs transport. Aangekomen in de wijk ( huisjes bestaande uit plastic en golfplaat ) laat niemand zich zien. Hier op een openplaats pak ik m'n ballon uitrusting, en maak een zwaart, riem en sombrero van ballonnen. Als ik ze uitnodig voor het kinderfeest vanavond, mogen ze niet komen. Inmiddels kan christien al heel vlot van een ballon op verzoek een perrito (hondje) maken. Binnen de kortste keren lopen er 10 kinderen met een ballon-hond op het veld. S'avonds op het feest zijn er naast de kinderen van pan de vida, toch ook een aantal kinderen uit de wijk gekomen. We sluiten de dag af met een spetterend feest op oa muziek van Trinity. voor vertrek zegenen we de kinderen en de werkers. GenC